Etapy badania marketingowego – procesy badawcze

Z jakich etapów składa się badanie?
– punkt wyjścia – zapotrzebowanie na informacje ze strony decydentów
– każde badanie zaspokaja inną potrzebę w zakresie podejmowania decyzji – Ne ma dwu identycznych badań; ale pomimo to…
– każde badanie składa się z tych samych etapów o podobnej sekwencji
– wspólna cecha badań to: cykliczność i współzależność poszczególnych etapów

Z jakich etapów składa się badanie?
Dyrektor / kierownik → projektowanie badania → dobór i budowa instrumentu pomiarowego → zbieranie danych → sprawdzenie i analiza danych → interpretacja, prezentacja i ocena wyników → dyrektor / kierownik

Po co się sprawdza? Żeby wyeliminować efekt ankieterski – żeby sobie ankieter nie zrobił sobie tego sam w domu; pochłania to dużo kasy

Z jakich etapów składa się badanie?
Dwie podstawowe fazy badania:
• Faza przygotowania
– projektowanie badania
– budowa instrumentów pomiarowych
– dobór próby
• Faza realizacji projektu badania
– zbieranie danych
– analiza danych
– prezentacja wyników

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *